Tips om je energie te verhogen

Energie
Energie, alles om ons heen bestaat uit energie. Jijzelf, mensen om je heen, maar ook alle voorwerpen hebben energie. Deze energie bestaat uit verschillende frequenties. Ben je verdrietig of depressief dan heb je een lage trilling, en die trilling stuur je ook naar buiten toe. Je stuurt dan negatieve energie naar de wereld in. Ben je juist opgewekt en blij, dan heb je een hoge trilling. Een trilling die hoog is, is positieve energie. Je stuurt dan ook positieve energie naar anderen om je heen. En die trillingen gaan de hele dag omhoog en omlaag, ze blijven schommelen. Jij kunt dus ook beïnvloed worden door je omgeving, door mensen om je heen, maar ook door de berichten op de radio of tv. Vooral in deze tijd kan je trilling behoorlijk omlaag schieten door al het nieuws en berichten over wat er allemaal gebeurt in de wereld. Dus is het zaak om je trilling hoog te houden. Ik geef je in dit blog meer uitleg over energie waarin je kunt zitten en tips wat je zelf kunt doen om je energie te verhogen.

 

Bewustzijnschaal van Dr. David R. Hawkins

Je energie, je bewustzijnsniveau kan ook uitgedrukt worden in een getal? Ja dat kan zeker. David R. Hawkins, is een internationaal gerenommeerde psychiater, bewustzijnsonderzoeker, spirituele docent en mysticus. Auteur van meer dan acht boeken. Om je trillingsniveau te bepalen kun je gebruik maken van de bewustzijnschaal van Dr. Hawkins. Hij heeft een schema gemaakt met alle emoties en dat in 18 niveaus gezet. Bij elk niveau heeft hij de hoogte van de trilling erbij gezet.
0 het de laagste trilling en 1000 is hoogst haalbare trilling. Alle emoties onder 100 worden als ´zwakke emoties` gezien.
En vanaf 200 komen de ´krachtige´ niveaus emoties.

Emoties die voor lage trillingen zorgen zijn:

  1. Schaamte (variatie in intensiteit als vernedering, verwijdering)                20
  2. Schuld (variatie in intensiteit als veroordeling, destructie)                          30
  3. Apathie (variatie in intensiteit als wanhoop, hopeloos)                                50
  4. Verdriet (variatie in intensiteit als zelfverwijt, spijt)                                     75
  5. Angst (variatie in intensiteit als vrees, terugtrekken)                                   100
  6. Verlangen (variatie in intensiteit als verslaving, teleurstelling)                125
  7. Boosheid (variatie in intensiteit als woede, furieus zijn)                            150
  8. Trots (variatie in intensiteit als opblazen, minachting, minachting)         175

In het midden bevindt zich het kritische omslagpunt ‘moed’. Dit niveau wordt in verband gebracht met oprecht en moed. Je hebt namelijk moed nodig om omhoog te klimmen op de bewustzijnsschaal.

Emoties die voor balans en evenwicht zorgen zijn:

  1. Neutraliteit (variatie in intensiteit als vertrouwen, tevreden, loslaten           250
  2. Bereidheid (variatie in intensiteit als optimisme, intentie, hoopvol)             310
  3. Acceptatie (variatie in intensiteit als vergeven, harmonie, transcendentie)  350
  4. Rede (variatie in intensiteit als begrip, abstractie, betekenisvol)                      400
  5. Liefde (variatie in intensiteit als eerbied, openbaring, liefdevol)                      500
  6. Vreugde (variatie in intensiteit als sereen, compleet, één, transfiguratie)      540
  7. Vrede  (gelukzaligheid), perfect)                                                                                600

Zit je in het niveau van 0 tot 100 dan heb veel last van schaamte, schuld en verdriet en gaat samen met een lage trilling.
De niveaus van 100 tot 200 worden omschreven als angst, woede en trots tot aan de trilling moed. Bij de 200 ligt het omslagpunt. Heb je een emotie boven de 200 dan ben je een positieve kijk op het leven. Vanaf 400 speelt het verstand, begrip en bij de 500 ligt het volgende omslagpunt, de trilling van liefde.

(Wil je meer hierover weten dan raad ik je het volgende boek aan: Power vs. force van David R. Hawkins.)

Hieronder zie je het bewustzijnschaal volgens David R. Hawkins:

 

Bewustzijnschaal Dr. Hawkins

Tips om je energie te verhogen

1. Ga op onderzoek uit
Let er op wat allemaal doet op een dag, op welke momenten ben je moe en wanneer barst je van energie? Kijk wat je op dat moment aan het doen bent. Waardoor gaat je energie omlaag of wat maakt dat je weer meer energie krijgt? Houd dat een paar dagen bij, schrijf het op. En schrijf er ook meteen bij op wat je er eventueel aan kunt veranderen.

2. Ga de natuur in
Dit doe ik zelf ook heel vaak, een rondje in het bos wandelen. Ook ga ik graag naar de zee, helaas woon ik er niet dichtbij, maar in de zomervakantie gaan steevast richting de kust met onze caravan.
Maar door je te verbinden met de natuur gaan je trillingen omhoog, ga ook bewust even lekker zitten en geniet van de rust.

zonsondergang

3. Maak doelen, maak plannen
Dat hoeven geen grote plannen te zijn, maar elke dag even tijd voor jezelf nemen kan al wat teweegbrengen. Zo ga ik s’ middags altijd even pauze houden, dan maak ik voor mezelf een kop latte macchiato en bij mooi weer ga ik lekker buiten zitten. Dus door even tijd voor jezelf te nemen daar word je blij van en dus gaat je energie weer omhoog. En wat voor kleine aanpassingen kan ik doen om het makkelijker te maken voor mezelf.

4. Eet gezond
Alles heeft energie, dus ook je eten wat je eet. Eet daarom zoveel mogelijk vers fruit en verse groenten. Vlees van dieren die goed en in gezonde omstandigheden hebben geleefd hebben ook een hogere trillingsfrequentie dan dieren die gekweekt zijn. En vermijd zoveel mogelijk bewerkt voedsel zoals snoep of snacks. Misschien is dat lastig voor je, maar je kunt het wel zoveel mogelijk gaan doen. Let er maar eens op als iets eet met veel suiker, je energielevel gaat eerst omhoog, maar na een tijdje schiet je energie als een baksteen omlaag en voel je je moe.

5. Zet je favoriete muziek op
Gebruik van muziek en geluid voor therapeutische doelen bestaat al zolang we weten. Door sjamanistische culturen al eeuwenlang toegepast. Zij gebruiken ritmes en klanken om voor heling, zij wisten al dat bepaalde trillingen van geluid van invloed zijn op ons. Water speelt hierin ook een rol, en we weten allemaal dat ons lichaam 70% uit water bestaat. Bij veel meditaties maken ze ook gebruik van muziek op een bepaalde frequentie dat onze trilling omhoog brengt. Dus muziek draagt er zeker bij dat onze energie omhooggaat. Wil je hier meer over weten kijk dan even op deze site: Frequentie muziek aanpassen
Dans er lekker op los, ik doe dat haast elke dag en ik voel me daarna weer vol van energie!

6. Je trilling verhogen met Reiki
Door jezelf Reiki te geven verhoog je je frequentie, dat kan je zelf op elk moment van de dag doen.
Je kan jezelf bewust naar een hogere trilling brengen. Met Reiki ben je niet alleen bezig met energie, maar ook met je gezondheid. De Reiki energie helpt je mee met de energie blokkades in je lichaam waardoor de energie nog beter kan gaan stromen. En het mooie is je kan deze energie ook met anderen delen, waardoor je anderen kan helpen om in een hogere trilling te komen.

Reiki geven

Slotsom

Als jij je laat meeslepen door het nieuws of door mensen om je heen die in een lagere energie zitten dan gaat je eigen energie, je trilling ook omlaag. Wees daar meer bewust van en deze tips kunnen je daarbij helpen. Hoe hoger je trilling, des te meer zaken trek je aan met dezelfde trilling. En hoger je trilling hoe gelukkiger je je gaat voelen!

 

Veel liefs, Jolanda

 

Ben je geïnspireerd om zelf Reiki te leren? Dat kan natuurlijk!
Wil je meer weten? Kijk op de volgende pagina over de cursus Reiki 1:  Reiki 1 cursus
Alleen een Reikibehandeling om je energie te verhogen is ook een mogelijkheid, voor het maken voor een afspraak klik dan hier: Afspraak maken

 

Dit vind je vast ook leuk

Te veel stress?

Te veel stress?

Je werk, je huishouden, je gezin alles heeft je aandacht nodig en dat kan je ook stress geven. Iedereen ervaart stress ook anders, de een kan er prima mee omgaan en een ander stort op een gegeven moment in door te veel stress. Vanuit de biologische kant gezien kun je stress zien als een reactie op een bedreigende situatie. Het zijn vaak normale situaties zoals haasten of te veel werk hebben die ervoor zorgen dat je regelmatig stress ervaart. Zo kun je gehaast zijn omdat je te laat bent voor een afspraak of een deadline moeten halen op het werk. Het kan gaan om kinderen die niet willen luisteren, een examen, een sollicitatiegesprek of een traumatische ervaring.

Je onderbewuste

Je onderbewuste

Je onderbewuste is best wel een belangrijk onderdeel in je dagelijks leven, meer dan je misschien zou denken. Veel zijn hiervan niet op hoogte. Als je wilt groeien en fijner wilt leven is je onderbewuste onmisbaar, maar het kan ook je grootste valkuil zijn. Om te...

Gouden melk

Gouden melk

Elke avond drink ik een kop gouden melk, maar wat is het eigenlijk, en waar is het goed voor? Dat ga ik jullie vertellen in dit blog. Gouden melk is een traditioneel Indiaas drankje met kurkuma oftewel geelwortel. Kurkuma bevat curcumine, dat is een polyphenol....