Tips om je energie te verhogen

Energie
Energie, alles om ons heen bestaat uit energie. Jijzelf, mensen om je heen, maar ook alle voorwerpen hebben energie. Deze energie bestaat uit verschillende frequenties. Ben je verdrietig of depressief dan heb je een lage trilling, en die trilling stuur je ook naar buiten toe. Je stuurt dan negatieve energie naar de wereld in. Ben je juist opgewekt en blij, dan heb je een hoge trilling. Een trilling die hoog is, is positieve energie. Je stuurt dan ook positieve energie naar anderen om je heen. En die trillingen gaan de hele dag omhoog en omlaag, ze blijven schommelen. Jij kunt dus ook beïnvloed worden door je omgeving, door mensen om je heen, maar ook door de berichten op de radio of tv. Vooral in deze tijd kan je trilling behoorlijk omlaag schieten door al het nieuws en berichten over wat er allemaal gebeurt in de wereld. Dus is het zaak om je trilling hoog te houden. Ik geef je in dit blog meer uitleg over energie waarin je kunt zitten en tips wat je zelf kunt doen om je energie te verhogen.

 

Bewustzijnschaal van Dr. David R. Hawkins

Je energie, je bewustzijnsniveau kan ook uitgedrukt worden in een getal? Ja dat kan zeker. David R. Hawkins, is een internationaal gerenommeerde psychiater, bewustzijnsonderzoeker, spirituele docent en mysticus. Auteur van meer dan acht boeken. Om je trillingsniveau te bepalen kun je gebruik maken van de bewustzijnschaal van Dr. Hawkins. Hij heeft een schema gemaakt met alle emoties en dat in 18 niveaus gezet. Bij elk niveau heeft hij de hoogte van de trilling erbij gezet.
0 het de laagste trilling en 1000 is hoogst haalbare trilling. Alle emoties onder 100 worden als ´zwakke emoties` gezien.
En vanaf 200 komen de ´krachtige´ niveaus emoties.

Emoties die voor lage trillingen zorgen zijn:

  1. Schaamte (variatie in intensiteit als vernedering, verwijdering)                20
  2. Schuld (variatie in intensiteit als veroordeling, destructie)                          30
  3. Apathie (variatie in intensiteit als wanhoop, hopeloos)                                50
  4. Verdriet (variatie in intensiteit als zelfverwijt, spijt)                                     75
  5. Angst (variatie in intensiteit als vrees, terugtrekken)                                   100
  6. Verlangen (variatie in intensiteit als verslaving, teleurstelling)                125
  7. Boosheid (variatie in intensiteit als woede, furieus zijn)                            150
  8. Trots (variatie in intensiteit als opblazen, minachting, minachting)         175

In het midden bevindt zich het kritische omslagpunt ‘moed’. Dit niveau wordt in verband gebracht met oprecht en moed. Je hebt namelijk moed nodig om omhoog te klimmen op de bewustzijnsschaal.

Emoties die voor balans en evenwicht zorgen zijn:

  1. Neutraliteit (variatie in intensiteit als vertrouwen, tevreden, loslaten           250
  2. Bereidheid (variatie in intensiteit als optimisme, intentie, hoopvol)             310
  3. Acceptatie (variatie in intensiteit als vergeven, harmonie, transcendentie)  350
  4. Rede (variatie in intensiteit als begrip, abstractie, betekenisvol)                      400
  5. Liefde (variatie in intensiteit als eerbied, openbaring, liefdevol)                      500
  6. Vreugde (variatie in intensiteit als sereen, compleet, één, transfiguratie)      540
  7. Vrede  (gelukzaligheid), perfect)                                                                                600

Zit je in het niveau van 0 tot 100 dan heb veel last van schaamte, schuld en verdriet en gaat samen met een lage trilling.
De niveaus van 100 tot 200 worden omschreven als angst, woede en trots tot aan de trilling moed. Bij de 200 ligt het omslagpunt. Heb je een emotie boven de 200 dan ben je een positieve kijk op het leven. Vanaf 400 speelt het verstand, begrip en bij de 500 ligt het volgende omslagpunt, de trilling van liefde.

(Wil je meer hierover weten dan raad ik je het volgende boek aan: Power vs. force van David R. Hawkins.)

Hieronder zie je het bewustzijnschaal volgens David R. Hawkins:

 

Bewustzijnschaal Dr. Hawkins

Tips om je energie te verhogen

1. Ga op onderzoek uit
Let er op wat allemaal doet op een dag, op welke momenten ben je moe en wanneer barst je van energie? Kijk wat je op dat moment aan het doen bent. Waardoor gaat je energie omlaag of wat maakt dat je weer meer energie krijgt? Houd dat een paar dagen bij, schrijf het op. En schrijf er ook meteen bij op wat je er eventueel aan kunt veranderen.

2. Ga de natuur in
Dit doe ik zelf ook heel vaak, een rondje in het bos wandelen. Ook ga ik graag naar de zee, helaas woon ik er niet dichtbij, maar in de zomervakantie gaan steevast richting de kust met onze caravan.
Maar door je te verbinden met de natuur gaan je trillingen omhoog, ga ook bewust even lekker zitten en geniet van de rust.

zonsondergang

3. Maak doelen, maak plannen
Dat hoeven geen grote plannen te zijn, maar elke dag even tijd voor jezelf nemen kan al wat teweegbrengen. Zo ga ik s’ middags altijd even pauze houden, dan maak ik voor mezelf een kop latte macchiato en bij mooi weer ga ik lekker buiten zitten. Dus door even tijd voor jezelf te nemen daar word je blij van en dus gaat je energie weer omhoog. En wat voor kleine aanpassingen kan ik doen om het makkelijker te maken voor mezelf.

4. Eet gezond
Alles heeft energie, dus ook je eten wat je eet. Eet daarom zoveel mogelijk vers fruit en verse groenten. Vlees van dieren die goed en in gezonde omstandigheden hebben geleefd hebben ook een hogere trillingsfrequentie dan dieren die gekweekt zijn. En vermijd zoveel mogelijk bewerkt voedsel zoals snoep of snacks. Misschien is dat lastig voor je, maar je kunt het wel zoveel mogelijk gaan doen. Let er maar eens op als iets eet met veel suiker, je energielevel gaat eerst omhoog, maar na een tijdje schiet je energie als een baksteen omlaag en voel je je moe.

5. Zet je favoriete muziek op
Gebruik van muziek en geluid voor therapeutische doelen bestaat al zolang we weten. Door sjamanistische culturen al eeuwenlang toegepast. Zij gebruiken ritmes en klanken om voor heling, zij wisten al dat bepaalde trillingen van geluid van invloed zijn op ons. Water speelt hierin ook een rol, en we weten allemaal dat ons lichaam 70% uit water bestaat. Bij veel meditaties maken ze ook gebruik van muziek op een bepaalde frequentie dat onze trilling omhoog brengt. Dus muziek draagt er zeker bij dat onze energie omhooggaat. Wil je hier meer over weten kijk dan even op deze site: Frequentie muziek aanpassen
Dans er lekker op los, ik doe dat haast elke dag en ik voel me daarna weer vol van energie!

6. Je trilling verhogen met Reiki
Door jezelf Reiki te geven verhoog je je frequentie, dat kan je zelf op elk moment van de dag doen.
Je kan jezelf bewust naar een hogere trilling brengen. Met Reiki ben je niet alleen bezig met energie, maar ook met je gezondheid. De Reiki energie helpt je mee met de energie blokkades in je lichaam waardoor de energie nog beter kan gaan stromen. En het mooie is je kan deze energie ook met anderen delen, waardoor je anderen kan helpen om in een hogere trilling te komen.

Reiki geven

Slotsom

Als jij je laat meeslepen door het nieuws of door mensen om je heen die in een lagere energie zitten dan gaat je eigen energie, je trilling ook omlaag. Wees daar meer bewust van en deze tips kunnen je daarbij helpen. Hoe hoger je trilling, des te meer zaken trek je aan met dezelfde trilling. En hoger je trilling hoe gelukkiger je je gaat voelen!

 

Veel liefs, Jolanda

 

Om je energie te verhogen is Reiki dus een goede methode. 
Voor een afspraak te maken: Contact

Of ben je geïnspireerd door deze blog om zelf Reiki te leren? Dat kan natuurlijk!
Wil je meer weten? Kijk op de volgende pagina over de cursus Reiki 1:  Reiki 1 cursus

 

Dit vind je vast ook leuk

Word de beste versie van jezelf

Word de beste versie van jezelf

DE BESTE VERSIE VAN JEZELF WORDEN. Gisteren zag ik een mooie quote dat ging over in therapie gaan om de beste versie van jezelf te worden. En ik ben hier helemaal mee eens. Sinds ik met mijn opleiding ben begonnen, ben ik dus ook aan de beste versie van mezelf...

Wat kun je doen bij te veel stress?

Wat kun je doen bij te veel stress?

Wat kun je doen bij te veel stress?
Iedereen heeft wel eens last van alledaagse stress, dat je nog honderd dingen moet doen waar je eigenlijk geen tijd voor hebt. Een opgejaagd gevoel, niet rustig kunnen zitten, het idee hebben dat je altijd iets moet doen. Maar wat als je continu onder stress staat. Altijd spanning in je schouders voelt, vaak hoofdpijn hebt en je kaken stijf op elkaar staan. Als je continu in de stress-stand staat, gaat je lichaam signalen afgeven, signalen die je aangeven: tot hier en niet verder. En als je daar niet naar gaat luisteren dan kom je in een burn-out terecht. Dat is niet wat je wilt, toch? Maar hoe kom je nu van deze stress af?
Ik heb de perfecte oplossing. Wat? Dat lees je in dit blog.

Doe jij aan zelfontwikkeling?

Doe jij aan zelfontwikkeling?

Zelfontwikkeling betekent: inzicht werven in eigen identiteit, sterke en zwakke punten, interesses en ambities en op basis hiervan acties ondernemen om zo nodig competenties verder te ontwikkelen. Een mond vol, maar je hoe doe je dat? Jezelf ontwikkelen. Hoe begin ermee? Er zijn verschillende manieren om jezelf te ontwikkelen, en voor iedereen is de weg ook anders. In dit blog vertel ik je over mijn eigen zelfontwikkeling en geef ik je tips om zelf hiermee aan de slag te gaan.